De expertise, technologieën en bedrijfscultuur van Delft Profielen zijn niet onopgemerkt gebleven. RTL Z heeft op 30 april bij ons op lokatie opnames gemaakt voor een sectorspecial van het tv-programma How it’s Done. Sales manager Emile van Hout stond RTL Z op camera te woord. “Onze klanten weten straks nóg beter wat wij doen. Zo’n tv-programma maakt ons werk veel zichtbaarder.”


RTL Z wil met de sectorspecial naar eigen zeggen collectief bijdragen aan het bewustzijn van ondernemend Nederland en het belang van de bouw in kaart brengen. De zakelijke nieuwszender van RTL belicht om die reden interessante niches en gerenommeerde bedrijven, zoals Delft Profielen. Hoewel wij beschikken over een uitgebreid productportfolio, is er bewust voor gekozen om de focus te leggen op onze warmdakprofielen. Deze maatwerkoplossing is zeer geschikt voor grote distributiehallen en zal om die reden de doelgroep van RTL Z het meest aanspreken.


Ware uitdaging
Het was aan Van Hout om de nieuwste ontwikkelingen binnen de sector over te brengen op de kijkers van How it’s Done. Dat bleek tot zijn eigen verbazing een ware uitdaging: “Ik ben gewend om met iemand om tafel te zitten en te praten over technische dingen. Hierdoor waren mijn antwoorden soms wat complex. Het begon al bij de eerste vraag: ‘Wat doen jullie hier precies?’ Een kijker zal het niet begrijpen als ik zou zeggen: ‘Wij vervormen staal’, dus heb ik maar gezegd dat we rolvormmachines hebben en daarmee bandstaal verwerken.”

 



Bedrijfsfilms

Hoewel de opnames zelf ruim een uur in beslag namen en er veel beelden geschoten zijn in het productiepand, zal het item dat wordt uitgezonden slechts een paar minuten duren. Antwoorden moesten dus kort, krachtig en het liefst zonder vakjargon zijn.“Het is best moeilijk om een leek in korte tijd duidelijk te maken, wat wij doen. Mijn tekst wordt uiteraard wel versterkt met beeld. Achteraf gezien is dit een logische manier van communiceren. Ik sluit dan ook niet uit, dat wij zelf op onze eigen manier bedrijfsfilms gaan maken en vaker onze productielijn filmen”, concludeert de sales manager.


Professionaliteit wekt vertrouwen
Wat Van Hout het meest is bijgebleven van de toch niet alledaagse draaidag? “De professionaliteit van de ploeg! Van het licht en geluid op elkaar afstemmen tot de opmerkzaamheid van ‘hé, daar moeten we straks ook nog even een shot van maken!’ Je merkt gewoon dat ze al vaker gefilmd hebben en dat geeft vertrouwen.”


De uitzending van How it’s Done waarin Delft Profielen zijn opmars maakt, staat gepland op zaterdag 30 mei 2020 rond 16.30 uur. Op maandag 1 juni en donderdag 4 juni a.s. worden de herhalingen uitgezonden.